Image:

Najważniejszy jest obraz - tak się przynajmniej wydaje w rozwijającej się kulturze obrazkowej. Niemniej dużo skuteczniej i efektywniej działa połączenie obrazu z tekstem. Najnowsze amerykańskie badania dowodzą, że zbitki skojarzeniowe obrazu i tekstu przynoszą najlepsze efekty reklamowe.
Skuteczna sprzedaż przez copywriting
Komunikat słowny sformułowany w przekazie reklamowym musi być jasny i zrozumiały. Pomimo, że obraz ma znaczenie uniwersalne to tekst dopełnia komunikat i spina klamrą jego wymowę. Chodzi o pozytywne skojarzenia. Dodatkowym atutem jest żart, dowcip i humor. Lubimy się śmiać, śmiech wzbudza pozytywne uczucia. Tak więc dowcip podany z kulturą i na wysokim poziomie, bardzo podnosi efekt i skuteczność reklamy. Dowiedzione jest, że taką reklamę zapamiętujemy na dłużej. Są sformułowania reklamowe, które na stałe weszły do języka potocznego. I to jest największy sukces reklamy.
Korzyści z poprawnej komunikacji
Prawidłowo sformułowany tekst ma tylko chwilę, by przykuć uwagę potencjalnego klienta, aby go zaciekawić i przekonać. Przy ogromnej ilości bodźców, jaka cały czas dociera do naszych zmysłów, gdy przeglądamy internet, przebić się do świadomości jedynie rzetelnym i jasnym komunikatem. Bez zawijasów i niezrozumiałych ozdobników. Jeśli przekaz nie jest oczywisty i zrozumiały w ciągu dwóch-trzech pierwszych sekund zostaje odrzucony. Uwaga się nie skupia na czymś, co jest niezrozumiałe, mózg odrzuca taką informację.
Jaki powinien być tekst reklamowy?
Tekst reklamowy powinien nie tylko przykuć uwagę, ale jeszcze nakłonić klienta do zakupu, a przynajmniej do zajrzenia na daną stronę internetową. Zainteresować na tyle, aby potencjalny klient zdecydował się kliknąć w reklamę. Odpowiednio skonstruowana reklamę można umieszczać na blogach, portalach społecznościowych, gdzie zaczyna żyć w komentarzach i opiniach. Dobrze sformułowany komunikat to sukces kampanii. Dobre pióra copywriterów są wysoko cenione. Sprawdzony na portalach tekst można wykorzystać do prowadzenia pozycjonowania. Z pozytywnie przetestowanego komunikatu dość łatwo można wybrać słowa kluczowe i zacząć pozycjonować stronę w internecie.

Ostatnie komentarze