Czy nadeszła nowa era reklam?

Image: 

nowa era reklam

Klasyczna reklama typu display wyświetlana na portalach i stronach internetowych pojawia się już teraz także na nośnikach mobilnych typu tablet, czy telefon komórkowy. Jednak reklama ta wyświetlana w komputerze na pełnych wersjach stron internetowych, gdy pojawia się na nośnikach musi być lżejsza, zsynchronizowana z wymiarem niewielkiego ekranu. Oznacza to, że użytkownicy internetu za pośrednictwem tych urządzeń będą widzieli inne reklamy niż użytkownicy tych samych stron w tej samej wersji odwiedzanych poprzez komputery stacjonarne i laptopy. Zasięg reklamy mobilnej obejmuje także aplikacje mobilne.

Reklama mobilna

Najnowsza forma reklamy to nowoczesne rozwiązanie stosowane przez marketing od kilku lat. Właściwy dobór narzędzi marketingowych, które zostaną wykorzystane, stanowi o sukcesie kampanii reklamowej. Dokładnie zaplanowane działania przyczyniają się do uzyskania odpowiedzi ze strony grupy docelowej. W przypadku akcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych istotne jest odpowiednie zaplanowanie wszystkich etapów, analiza celów, postaw potencjalnych odbiorców reklamy. W przypadku reklamy wysłanej smsem – jedna z bardziej skutecznych form – kontakt zostaje zainicjowany przez konsumenta, który odpowiada na reklamę smsem zwrotnym. Reklama mobilna ma wysoki poziom skuteczności, gdyż przekaż jest bardzo spersonalizowany, osobisty. Zapewnia ponadto natychmiastowe dotarcie do grupy docelowej. Efektywność reklamy jest mierzona wysokością taryfy za sms. Barierą komunikacyjną w tym przypadku jest koszt smsa.

O czym jeszcze pamiętać?

Należy wziąć pod uwagę, czy grupa docelowa, jest w stanie przyjąć wysokość takiej kwoty. Ważną sprawą, wieńczącą całą kampanię reklamową, jest rodzaj bonusów i nagród. Ich charakter decyduje o zainteresowaniu kampanią przez odbiorcę. Marketing mobilny posiada wiele zalet. Jego skuteczność jest łatwo mierzalna, co ma istotne znaczenie przy planowaniu budżetu i celów kampanii. Świadczy o nowoczesności i otwartości firmy, która organizuje taką promocję.

nowa era reklam