Image:

Algorytm Google w ostatnim roku ponownie lekko się zmienił i widać zauważalnie na których elementach warto się skupić w najbliższych latach. W poniższym artykule przedstawimy 5 elementów, na które warto zwrócić uwagę.
Testuj meta tagi
Mamy na myśli dwa meta tagi - Title oraz Description. Testuj Meta Tag title i sprawdzaj jak zachowuje się twoja podstrona w wynikach na konkretną frazę kluczową. Może warto przenieść frazę główną na sam początek meta tagu lub też warto go zdecydowanie skrócić? Meta tag Description nie jest brany przez wyszukiwarkę przy ustalaniu rankingu, ale ma kolosalne znaczenie pod użytkownika - to właśnie opis może spowodować, że wyróżnisz się na tle konkurencji. Dodaj tam słowa kluczowe, postaraj się umieścić tam również emotikony.
Sprawdź szybkość strony
W ostatnich latach Google coraz większą wagę przykłada do wydajności strony. Zweryfikuj swoją witrynę w narzędziach dostarczonych przez wyszukiwarkę np. Lighthouse, aby sprawdzić w których elementach Twoja strona musi się poprawić.
Postaw na dane strukturalne
Czy korzystasz na swojej stronie z danych strukturalnych? Jeśli tak to może w ostatnim czasie pojawiły się nowe znaczniki, których Twoja strona jeszcze nie obsługuje np. FAQ? Jeśli natomiast nie korzystasz ze schema.org to musisz koniecznie je wdrożyć. Pozwolą wyszukiwarce lepiej zrozumieć Twoją stronę, a dodatkowo wyróżnisz się w wynikach wyszukiwania dodając do swojej pozycji nowe elementy.
Aktualizuj treść na stronie
Zastanów się ile lat ma już Twoja treść na stronie. Czy nadal jest aktualna? Czy mógłbyś coś dodać np. na podstawie pytań klientów? Obecnie "content is king" i uzupełnianie treści na stronie może Ci przynieść tylko korzyści.
Stwórz bloga
Postaraj się na blogu publikować treści o charakterze inspiracyjno-poradnikowym. Skorzystaj z narzędzia keywordtool.io i sprawdź jakie pytania zadają Twoi klienci. Następnie stwórz dedykowane i wyczerpujące artykuły jako odpowiedź na te pytania. Pamiętaj, że celem bloga nie jest generowanie sprzedaży a przede wszystkim budowanie wizerunku eksperta. Sprzedaż przyjdzie później.

Ostatnie komentarze